09 junio 2007

Virgen a los 40

La determinació del títol d'una pel·lícula és d'una importància cabdal. Però tan, tan cabdal que encara no entenc com alguns directors i/o distribuïdors nacionals no es prenen el seu temps per pensar-ho bé. En el cas que ens ocupa, "Virgen a los 40" (!!!), per una vegada (excepcionalment), no es tracta d'una pifiada del distribuïdor espanyol sinó de la traducció literal del títol original, “The 40 Year Old Virgin” (2005).
El protagonista és l’humorista Steve Carell, que per aquí encara no és gaire conegut i del que la majoria hem vist la meravellosa “Little Miss Sunshine”. En aquesta pel·lícula (que no pel·liculeta...) interpretava al segon major expert en Proust dels Estats Units i tiet de la petita gran protagonista. Allà el seu registre era sobri, sense estridències, però amb una gran presència, seriosa, sarcàstica, intel·ligent (i amb una gran carrera final, inoblidable...).

El meu darrer descobriment, una de les millors sèries que he vist mai, “The Office”, m’ha fet redescobrir Carell (de la que també és productor). Allà interpreta el director del departament d’una empresa dedicada a la venta de paper. I aquest cop el seu registre és molt diferent. Es tracta d’una sèrie que originalmen anglesa i que presenta les situacions quotidianes (i no tant quotidianes) que es donen en una oficina. L’humor és negre i surrealista, els personatges extrems i molt autèntics, i la interpretació dels actors impressionant. Però bé, ja farem un especial dedicat a “The Office” a a(pal)abrando. Ara centrem-nos en Steve Carell (que també tindrà el seu especial) que interpreta un cap que vol ser divertit, que es pensa que ho és, que creu que cau bé als seus subordinats, que es pensa que té uns valors i uns principis ferms, i que en realitat, la paraula que millor el defineix és: patetisme. El cas és que, tornant al registre, aquest cop Carrell interpreta un personatge cridaner, “bromista”, que no para de fer imitacions i bromes estúpides, istriònic (tot i tenir moments – poquíssims - de certa sobrietat). Res a veure amb la solemnitat del Frank de “Little Miss Sunshine”.

“Virgen a los 40” és una pel·licula que com he dit al començament provoca un rebuig inicial pel títol. Com poden posar un títol que remet tant a “Dos colgaos muy fumaos” o “La vecina de al lado”? Mai, i dic mai, m’hagués apropat a una pel·lícula amb un títol tan horrorós com “Virgen a los 40” si no fos perquè el seu protagonista era Steve Carell. I ara s’enten (suposo) la meva llarga introducció dedicada a l’actor (que ja no és introducció sino desenvolupament...bé, no m’enrollo més).

En aquest cas també és coguionista. La pel·lícula (òbviament) explica la història d’Andy (Carell) que arribat als 40 encara no ha tingut cap experiència sexual. És una comèdia intel·ligent, amb bons diàlegs i situacions molt divertides i un final hilarant. Únic punt negatiu: li sobren uns 20 minutets). Un alicient a afegir és la protagonista femenina, la genial Catherine Keener que sempre il·lumina la pantalla amb el seu somriure tan generós i per la seva trajectòria dintre del cinema (diguem) no gaire comercial, afegeix valor a les pelis on apareix. Veient la pel·lícula vaig tenir sospites de connexions amb “The Office” per l’estil del diàleg, de les interpretacions, de l’aparició d’algun actor (com Mindy Kaling) (i fins i tot d’algunes de les situacions que es donen en l’àmbit laboral, que en aquest cas és una botiga d’electrodomèstics en un centre comercial).

Així doncs, a passar-ho bé, que riure és molt saludable!


El millor: indubtablement Steve Carell

El pitjor: una certa reiteració durant la part mitja de la pel·lícula

Altres pelis del director: és guionita de “Dick y Jane” que no està del tot malament per riure un diumenge per la tarda

T’agradarà si t’agrada: evidentment, “The Office”

5 comentarios:

Isis dijo...

Ei nens, que bé que per fí hageu fet un blog dedicat a les pelis!!!! Té raó la Laia, ara quan hageum de pensar en quina peli voldriem veure podrem visitar el vostre blog!!! Pel q he llegit fins ara m'està agradnat molt!!!
No sé si els blogs ho deixen fer, eprò seria una bona idea que açen algun lloc hi hagués una llista de pelis que s'han de veure!! és demanar massa????

pal dijo...

No, és una idea genial! Aleiu en fem una? la podriem preparar per mail i publicar-la conjuntament, les pelis que "s'han" - sota el nostre criteri...- de veure i les que no.

a dijo...

I per què no estrelletes? ;)

Reconec que m'encanten, ho vaig fer una vegada durant uns mesos i va ser l'experiència professional més satisfactòria de la meva vida, ya ves tú.

Aquest finde no tinc temps i no puc fer virgueries de HTML, que em costa lo meu, i ara mateix tinc una resaca que ni us explico, però dilluns m'hi poso. Ho juro!

a dijo...

Només una cosa: això de la llista de pelis que S'HAN DE VEURE (sota el nostre criteri) i les estrelletes i tal, no creieu que podria entrar en la categoria "deliris de grandesa"?

pal dijo...

només és donar la nostra llista de pelis preferides...el criteri és totalment subjectiu, evidentment...jo de deliris de grandesa res, sats?